Temat numeru

Temat wydania: Światło w filmie


Na okładce: kadr z filmu "Jestem mordercą", w reżyserii Macieja Pieprzycy i ze zdjęciami Pawła Dyllusa PSC.

PrePROdukcja

– Wywiad z Michaelem Chapmanem, laureatem Złotej Żaby za Całokształt Twórczości na Camerimage Festival 2016, autorem zdjęć do „Taksówkarza” i „Wściekłego byka”.
– Relacja z Cinekid Festival – corocznego Festiwalu Filmowego dla Dzieci i Młodzieży w Amsterdamie. A także podsumowanie wykładu Phlipa LaZebnika podczas konferencji „Kręcimy Kinem dla Dzieci”.
Europejskie Nagrody Filmowe/ European Film Awards– podsumowanie werdyktu, analiza formuły nagród, ich rangi, zasięgu i znaczenia.
Papaya Young Directors – zapowiedź czwartej edycji konkursu.
– HDR a standardy. Relacja ze spotkania zorganizowanego przez SMPTE Polish Section podczas Festiwalu Camerimage 2016.
– Wstępne wnioski na temat projektu Ustawy o finansowym wsparciu produkcji audiowizualnej.
Branded content – szansa i wyzwanie dla twórców.
Anthony Dod Mantle, laureat Brązowej Żaby za film „Snowden”, opowiada o swoich ostatnich filmach, m.in. „T2: Trainspotting”.
– Jarosław Szoda PSC zastanawia się, jak powinna wyglądać idealna lampa filmowa.

PROdukcja
– Paweł Dyllus PSC, laureat Nagrody PSC za zdjęcia do „Jestem mordercą” o realizacji filmu.
Test świateł LED dostępnych na polskim rynku.
– Test kamery Sony FS 7 MK II.
Maciej Drygas przybliża proces powstawania swojego najnowszego filmu pt. „Pociągi”.
– „Sztuka kochania” i „Konwój” – Michał Sobociński PSC opowiada o realizacji obydwu filmów.
– Kamera Panavision Millennium DXL oraz zestaw obiektywów Primo70 – tekst redakcyjny.
– 4K w dokumencie, czyli kamera Panasonic AG-UX 180 - test redakcyjny.
Hive 1000 W Plasma – test specjalnej lampy do zdjęć highspeed.
– Osprzęt do oświetlenia filmowego marki produkcji krakowskiej firmy GLC.
– O współpracy autora zdjęć z mistrzem oświetlenia opowiadają Piotr Sobocinski PSC i Marek Modzelewski.
„Ucho wewnętrzne” dokument muzyczny autorstwa Magdaleny Gubały i Szymona Uliasza.

PostPROdukcja
– O kreatywnej korekcji barwnej filmu „Bikini Blue” opowiadają autor zdjęć Jacek Podgórski i kolorysta Wiktor Sasim.

PROmocja
System EOS pojawił się 30 lat temu i chociaż był przeznaczony na rynek fotografii, zrewolucjonizował świat filmu.
– O warsztatach „Kamery Red Helium Weapon 8K i Epic-W w produkcji i postprodukcji”.
– Piąta Nagroda PSC – relacja z gali.
„Designing your professional communication”, czyli jakie możliwości ma twórca podczas negocjacji z producentami i ich przedstawicielami.

PROjekcja
„Na srebrnym globie” – o sposobach, jakimi w filmie Andrzeja Żuławskiego kreowano filmową rzeczywistość mówi autor zdjęć filmowych Andrzej Jaroszewicz PSC.
– Laureat Złotego Glana na 21 Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia Jerzy Skolimowski o pisaniu scenariuszy i filmowym życiu na krawędzi.
Witold Adamek PSC – wspomnienie.

STRESZCZENIA WSZYSTKICH WYDAŃ - znajdują się TUTAJ.

<

Redakcja / Editorial office
FilmPRO
ul. Chełmska 21
00-724 Warszawa
tel. +48 795 136 333
info@filmpro.com.pl

Reklama i marketing / Advertising:
tel. +48 795 138 333
reklama@filmpro.com.pl

Najnowszy numer magazynu
FilmPro już w salonach prasowych!

FilmPro - okładka